Zoekopdracht

Een zoekopdracht is de vraag die je stelt aan een zoekmachine.

Als je iets wilt vinden op internet kun dat op drie manieren doen:

  • Je kent de domeinnaam en toets die in op de adresbalk
  • Je kent de domeinnaam niet en je vindt de bedoelde pagina via een link. Bijvoorbeeld via een linkfarm als startpagina.nl
  • De meest gebruikte manier is een zoekopdracht intoetsen bij een zoekmachine.

Wat is een zoekopdracht en waar voer je het in

Als we het in het kader van websites en SEO hebben over een zoekopdracht, dan voer je een zoekopdracht uit door zoekwoorden in te vullen.

Resultaat van je zoekopdracht

Vervolgens krijg je een resultatenpagina terug met zoekresultaten die volgens de zoekmachine voldoen aan je zoekopdracht.
De resultatenpagina bestaat doorgaans tussen betaalde links (bijv. bij Google is dat Google adwords)

  • Als je met je website vertoond wilt worden na een zoekopdracht met een betaalde link, dan zorg je dat je SEA op orde is.
  • Als je met je website vertoond wilt worden na een zoekopdracht met een niet betaalde link, dan zorg je dat je SEO op orde is.

Leestip:
Je AdWords-campagne kan goedkoper en effectiever
Een hardnekkige SEO-mythe definitief ontkracht

Terug naar de lijst met betekenissen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.