Website

Stap 4: website

Je wilt een fantastische website!

Je website moet je bedrijf uitademen (huisstijl) en een goede indruk achterlaten bij je klant. Het moet gelijk duidelijk zijn wat jouw bedrijf doet voor de klant (product). Het moet ook duidelijk zijn wie je klant is (doelgroep).
Als input nemen we de functionaliteiten uit stap 1 (strategisch plan), de zoekwoorden uit stap 2 (marktonderzoek), en de aangescherpte doelgroep, het aangescherpte product, de menu-structuur en de huisstijl uit stap 3 (plan van aanpak). Hiermee hebben we de belangrijkste ingrediënten voor een goede website.

Wat krijg je in stap 4?

Mijn uitgangspunt is: je website moet voor jou werken in plaats van andersom. Ik zorg dus in elk geval voor de volgende aspecten:

  • Je website is mobiel-vriendelijk. Ook op een tablet en smartphone ziet het er goed uit en werkt alles.
  • Je wilt gevonden worden, dus we leveren je website alvast SEO-ready op. Dat houdt in dat daar waar we de regels van SEO al kunnen toepassen (techniek, content, omgeving), we dat ook gelijk doen. Ook voorzien we je van een extra plugin bij die het voor het vervolg makkelijker maakt om SEO-vriendelijke content te plaatsten.
  • Koppelingen met social media die wij in de vorige stap hebben geselecteerd.
  • Je klant wil weten met wie hij zaken doet. Daarom maak ik een pagina Over mij, een contactpagina met contactformulier en een Google Maps kaart met jouw locatie voor je.
  • Je klant haakt af als hij spam tegenkomt op je pagina. Bovendien kan het veel en vervelend werk zijn om spam te verwijderen. Ik zorg daarom voor een spamfilter.
  • Je wilt een bestand met leads en klanten opbouwen. Daarom krijg je de mogelijkheid voor een opt-in bijgeleverd, indien gewenst met een auto-responder.

Eenvoudig en veilig

Het moet gemakkelijk zijn om content toe te voegen. Daarom krijg je een handige gebruiksaanwijzing waarmee je zelf eenvoudig content kunt toevoegen.
Je website moet veilig zijn. Daarom werk ik met WordPress. De website wordt opgebouwd uit onderdelen die stuk voor stuk uitvoerig getest zijn. Regelmatig komt er een geteste update uit zodat je site ook veilig en up to date blijft. Het updaten staat beschreven in de gebruiksaanwijzing, maar kan ik uiteraard ook voor je doen.
Je wilt voor een zo’n belangrijk onderdeel van je business niet afhankelijk zijn van één websitebouwer. Je moet makkelijk kunnen overstappen, mocht er onverhoopt wat met mij gebeuren. Ook daarom werk ik met WordPress.

Lees verder over stap 5: gevonden worden en conversie of ga een stapje terug.