Over JXR SEM

Even kennismaken…

Mijn naam is Jeroen Rijkeboer en ik ben oprichter van JXR SEM.
Jeroen Rijkeboer jouw online strateeg
Internet en ik hebben een lange geschiedenis. In 1996 had ik al mijn eerste website. Dat was in de tijd dat internet nog geen miljoen gebruikers wereldwijd had. Intussen is er veel veranderd en is het internet voor de meeste bedrijven ontzettend belangrijk.

Ervaren bedrijfskundige en adviseur

In 2001 studeerde ik af aan zowel de Rijksuniversiteit Groningen (bedrijfskunde) als aan de Hanzehogeschool Groningen (Management, Economie en Recht).
Daarna ben ik aan het werk gegaan als bedrijfsanalist bij de PvK (nu De Nederlandsche Bank, DNB). Als bedrijfsanalist analyseerde ik pensioenfondsen op allerlei gebieden, zoals bedrijfsmatig, strategische plannen en wetgeving. Omdat ik adviseren leuk vond en dat ook goed bij mij paste, ben ik vervolgens organisatorisch- en financieel beleidsadviseur geworden, waarbij ik het managementteam intern van advies diende. Eerst was ik adviseur bij een businessunit en daarna bij een wat kleinere organisatie. Het voordeel van adviseur zijn in een kleinere organisatie, is dat je dan de kans krijgt om een spin in het web te zijn. Ik mocht mij met allerlei dingen bemoeien, ook met problemen die eigenlijk niet bij mijnvakgebied hoorden, maar die in een bedrijf wel opgelost moeten worden. Hierdoor heb ik bedrijven nog beter leren kennen en zijn mijn adviesvaardigheden verder verbeterd.

Ondernemer

In 2008 kwam ik in aanraking met e-books en de e-reader. Dacht ik voordat ik het gezien had dat het niet iets zou zijn, na mijn eerste ervaring was ik totaal om. Ik besloot toen om een webwinkel te beginnen in e-books. Hiertoe huurde ik een websitebouwer in en een offline marketeer. Een SEO (search Engine Optimization – technieken om beter gevonden te worden in Google) -er zou ik volgens de websitebouwer niet nodig hebben, dat kon hij ook wel. De marketeer kwam met een mooie naam (BuboBooks) en een mooi webdesign.

Google-deskundige

Ik ben gestopt met de verkoop van e-books, omdat e-books in de praktijk vooral gratis gedownload worden; het bedrijf was niet winstgevend te maken. Ik besloot mij toen verder om te scholen naar online marketeer. Ik heb mij onder meer verdiept in alle ins en outs van het maken van AdWords-advertenties. Google heeft mij erkend als gecertificeerd AdWords-professional, wat betekent dat ik met goed gevolg meerdere examens heb afgelegd waarin mijn productkennis is getest. Deze examens moeten jaarlijks worden herhaald. Naast het examen AdWords Fundamentals heb ik het examen Mobile Advertising behaald.

Een spin in het web met korte lijntjes

Door mijn ervaringen in het bedrijfsleven weet ik ook dat ik juist bij een klein bedrijf (1 – 25 mensen) veel meer kan betekenen dan bij een groot bedrijf. Bij een groot bedrijf ligt vaak al van alles vast ligt en duurt het soms lang voordat je iets kunt realiseren doordat het langs allerlei schakels moet.
Ik houd dus van korte lijnen met de verantwoordelijke persoon of personen op het gebied de online activiteiten. Hierbij ben ik graag de spin het web en ontzorg ik je zoveel als nodig en wenselijk.

Mijn uitgangspunt: samen werken we aan het (online) succes van jouw bedrijf.
Als ondernemer moet je datgene kunnen doen waar jij goed in bent. Daar verdien jij je inkomen mee. En dan doe ik voor jou datgene waar ik goed in ben: jouw internetzaken!

Wat vinden mijn klanten

Bekijk de hieronder de recensie van Arjan en Jacquelien Faber van Priad Autosleutels en de referentie van Claudia Geenen van Kleur Uitvaart.