Google AdWords

Google Adwords (ook wel kortweg Adwords genoemd), is één van de producten van Google Inc.. Adwords is het advertentieprogramma behorende bij de zoekmachine van Google.
Google-adwords-betekenis

De eerste drie resultaten die Google toont en de suggesties aan de rechterkant van de zoekresultaten kunnen een AdWords-advertentie zijn. Of dat zo is wordt duidelijk aangegeven, middels een geel blokje met adv. respectievelijk advertentie. Hierbij een voorbeeld van een advertentie wanneer je de zoekopdracht schoenen kopen invoert.
Google-adwords-advertentieweergave
Als zoekwoord kan dan bijvoorbeeld zijn ingegeven schoenen, of schoenen kopen. Als ik niet klik worden er geen kosten doorgerekend; er is immers niet geklikt.

Waar je advertentie komt te staan is mede afhankelijk van je ad-rank.
Ook kan je advertentie vertoond worden in het uitgebreide display-netwerk van Google. Bij het display kan iedere webbeheerder zijn website aanmelden om mee te doen aan dat netwerk. Op de site van die webbeheerder komen dan advertenties te staan. Mocht er op die advertentie geklikt worden dan ontvangt die webbeheerder daarvoor een vergoeding middels het Google AdSense-programma.

Hoe werkt Google AdWords?

Google Adwords werkt op basis van pay per click (cost per click). Dat betekent dat de AdWords-advertenties pas geld kosten als er op geklikt wordt. Ongeacht het aantal vertoningen.
De kosten van een advertentie zijn afhankelijk van andere adverteerder. Je betaalt namelijk €0,01 meer dan het bod van diegene die onder je staat, rekening houdende met de achterliggende formule. De maximale kosten per klik geef je zelf in. Ook geef je zelf aan wat de totale kosten van een campagne per dag is.
Het opzetten van campagnes heet Search Engine Advertising, kortweg SEA.

Waarom SEA uitbesteden?

  • Het maken van een AdWords-campagne lijkt eenvoudig. Echter, door de vele mogelijkheden (bijv. met of zonder display) die geboden wordt met Google-Adwords, kost het veel tijd om je het systeem goed eigen te maken.
  • Als je AdWords-advertenties maakt die door Google als niet goed wordt ervaren dan zijn de kosten van een AdWords-campagne vele hoger dan wanneer je AdWords-advertenties maakt die Google als goed ervaart. Lees Je AdWords-campagne kan goedkoper en effectiever.
  • Een sea-specialist volgt de resultaten van de advertenties versus de kosten van je AdWords-campagne. Aan de hand daarvan wordt de campagne geoptimaliseerd, waardoor de conversie verbetert en de kosten per klik goedkoper zijn dan bij een niet geoptimaliseerde campagne.
  • Overtuigd? Neem dan gelijk contact op. Meer weten hoe ik je advertentie campagnes beter en goedkoper kan maken?

    Leestip:
    Je AdWords-campagne kan goedkoper en effectiever
    Google AdWords: Aanmelden en instellen

    Terug naar de lijst met betekenissen

    Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *