Waarom je Google Ads / AdWords laten doen door JXR SEM?
- JXR SEM heeft een geïntegreerde aanpak om zoveel mogelijk uit je AdWords-campagnes te halen.
- JXR SEM heeft jarenlange ervaring in online marketing.
- JXR SEM richt zich specifiek op het kleinbedrijf:
- Persoonlijke aanpak
- Eén aanspreekpunt voor al je online marketing
- Afspraken die bij jouw bedrijf passen
- Je kunt kiezen tussen een abonnement of een uurtarief, zodat je bijvoorbeeld ook eenmalig een AdWords-campagne op kunt laten zetten en die vervolgens zelf kunt onderhouden.
Stap 6: Google Ads Campagnes
Google AdWords is het advertentieprogramma van Google. Sinds vorig jaar heet het Google Ads, maar eigenlijk gebruiken veel mensen (en daarom ook veel bureaus) nog de oude naam Google AdWords.
Waarom adverteren met Google Ads / Google AdWords?
- Je kunt veel gerichter je doelgroep bereiken dan dat je dat over het algemeen kunt via offline marketing, zoals met een advertentie in een krant of op de radio.
- Je staat nog bóven de (organische) zoekresultaten in Google.
- Je betaalt alleen voor resultaat.
- Het is laagdrempelig, je kunt al voor een paar Euro per dag adverteren.
- Jij bent in control. Je bepaalt zelf je budgetten, je bepaalt zelf hoe en wanneer jij adverteert. Je bepaalt zelf…..
Je hebt dus veel zelf te bepalen. Laat je daarbij helpen door een Google ads specialist! - Er zijn vele mogelijkheden tot adverteren (bijvoorbeeld in de zoekresultaten, via Google Shopping, op YouTube).
- Het is ook mogelijk als je geen website hebt door middel van een “alleen-bellen-campagne”
Risico’s van adverteren met Google Ads / Google AdWords
- Google AdWords oogt heel simpel. Een advertentie heb je snel online. Google AdWords is echter complexe materie als je het goed wilt doen.
- Niet goed targetten leidt tot veel concurrentie en daardoor voor onnodig hoge kosten per klik / view / conversie.
- Na de klik komen de mensen op je webpagina. Als je dat niet goed voor elkaar hebt, ben je ze kwijt. Misschien wel voorgoed. Het is dus belangrijk dat je website op orde is.
Geïntegreerde aanpak voor de beste campagnes
JXR SEM kijkt uitgebreid naar alle aspecten van je AdWords campagne, waaronder naar:
- Je doelen; bijvoorbeeld of je conversie wil, naamsbekendheid of productbekendheid . Je doelen bepaalt mede het soort advertentie dat ik adviseer.
- De kwaliteit van de advertentie; wordt er geklikt op de advertentie (click through rate)
- De aansluiting van de advertentie op de webpagina (AdRank, wel of geen aparte landingspagina maken)
- De aansluiting van de webpagina op de zoekopdracht van de gebruiker van Google (SEO en AdRank)
- De User Experience van de website voor de gebruiker
- Of de potentiële klant vindt wat hij zoekt. Helpt je website hem over de streep te trekken? (User Experience, trustfactor, propositie)
- De potentiele klant wordt klant. Hoera! Succes! Hoe vergroten we dat succes met deze specifieke klant? (Conversie, klantenbinding, remarketing)
Kortom, als je nu een AdWords-campagne hebt lopen die niet lekker rendeert, dan hoeft dat helemaal niet te liggen aan je AdWords-campagne.
Daarom staat AdWords in mijn stappenplan voor online succes op plek 6.
Nieuwsgierig geworden naar mijn dienstverlening? Neem contact op!
E-mail:jxr-sem@google-deskundige.nl
[si-contact-form form=’1′]