Cost per Click

De cost per click (CPC) is de prijs die je betaalt voor elke keer dat een bezoeker op één van jouw Google AdWords advertenties klikt.

Hoe hoog is de cost per click

CPC is een belangrijke term binnen Search Engine Advertising. Wanneer je advertentie alleen wordt vertoond, betaal je niets. Je betaalt pas wanneer er op je advertentie wordt geklikt, dit heet ook wel Pay Per Click (PPC). De cost per click hangt af van de zoekwoorden die je hebt gekozen voor je advertentie. Hoe populairder het zoekwoord, des te meer je moet betalen voor een klik. De kosten worden juist weer lager als de landingspagina goed aansluit bij het onderwerp van de advertentie. Het is dus belangrijk om ervoor te zorgen dat je advertentie vertoond wordt bij de juiste zoekopdrachten en vervolgens alleen de bezoekers waar je wat aan hebt uitnodigt om verder te klikken. Je hebt er natuurlijk niets aan als bezoekers op je advertentie klikken en vervolgens niet verder klikken. Daarmee wordt je bounce rate hoger.

Wil jij een Adwords-campagne waarop je niet leegloopt? Doe een grote stap en pak het waardevolle aanbod!
gratis scan AdWords campagnes

Terug naar de lijst met betekenissen