Wat is online-marketing, wat is internet-marketing, wat is e-marketing

Online-marketing, ook wel internet-marketing of e-marketing genoemd

Wat is Internet-marketing?

Het geheel aan marketing-activiteiten op internet ter promotie producten of diensten. Het is hiermee uitgebreider dan Search Engine Marketing dat bestaat uit SEO en SEA.
Naast SEM behoren hier ook andere online-marketingactiviteiten onder zoals onder andere social media-activiteiten (bijv. aanhouden en onderhouden accounts, advertenties op social media), reclamebanners, e-mailmarketing, webusability en affiliate marketing.

Online-marketing heeft net als gewone marketing tot doel je boodschap (informatie / product / dienst) over te brengen aan je doelgroep. Een puur technische benadering van internet-marketing zal dus niet werken.
Anderzijds zal je marketeer wel kennis moeten hebben van online-marketing, want anders gaat het ook niet werken. Onine-marketing behoeft echt een andere benadering dan de offline marketing. Het is een gewoon een ander communicatie-kanaal voor je marketing, waaraan als extra dimensie een stuk internettechniek is toegevoegd. Daarnaast is het gedrag van een persoon op internet anders dan bij andere communicatie-kanalen.
Je kunt er voor kiezen alleen online-marketing te doen, maar beter is het als je jeonline-marketing een onderdeel laat zijn van je marketingmix. Dat betekent dat je naast de traditionele marketing-campagnes (tv, radio, advertenties etc) ook een online campagne opzet die aansluit of supplementair is aan die traditionele campagne (bijv. advertentie-campagne gecombineerd met een facebookactie)

Terug naar de lijst met betekenissen

Leestip:
Wordt succesvol in onlinemarketing met dit stappenplan!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *