Organisch zoekverkeer is de term voor bezoekers op je website vanaf een zoekmachine die binnenkomen via een niet-betaalde zoekresultaat (cost per click; Google Adwords). Vandaar wordt er ook gesproken van het organisch (zoek)resultaat.
Bij zowel Google als bij Bing worden de betaalde resultaten weergegeven middels de tekst adv. of advertentie. De resultaten die deze vermelding niet hebben is het organisch zoekverkeer.
Het organisch zoekverkeer kun je vergroten door gebruik te maken van Search Engine Optimization (SEO).
Uitsluiten van organisch zoekverkeer in je zoekresultaten
Het organisch zoekverkeer is terug te vinden in Google Analytics.
Ga naar acquisitie => Campagnes => Organisch zoekverkeer.
Om een beter beeld te krijgen kun je het zoekverkeer dat gericht naar je site zoekt (bijvoorbeeld via bookmark of doordat ze je anderzijds al kennen) uitsluiten:
Verander opnemen in uitsluiten en vul vervolgens de ongewenste term (bijv. websitenaam) in.
Lees ook:
Waarom duurt SEO zo lang?