Plan van aanpak

Stap 3: Invulling plan van aanpak

Nadat we het marktonderzoek hebben gedaan, kunnen we het het plan van aanpak maken. Het kan namelijk gebeuren dat blijkt dat de niche waarin je zit onvoldoende zoekopdrachten krijgt. Een aanpassing van je strategie kan dan een groot verschil maken. Zo heb ik een klant die een niche heeft waarop niet gezocht werd. De aanpassing zou dan kunnen zijn dat je de niche loslaat. Ik heb voor een andere aanpak gekozen.

Wat krijg je in stap 3?

Met de input vanuit stap 1 (strategisch plan) en 2 (marktonderzoek) kunnen we vullen we van het plan van aanpak in.

In het plan van aanpak komen onder andere de volgende zaken aan bod:

  • Opzet van de menu-structuur en de daarbij behorende URL-structuur. Door de URL-structuur goed neer te zetten maak je al een eerste stap richting goede vindbaarheid.
  • Huisstijl cq. webdesign. Na het gesprek krijg je huiswerk mee, namelijk het maken van een moodboard. Dit moodboard is input is voor een huisstijl die zowel past bij jouw bedrijf, product of dienst en doelgroep als bij jou als persoon. Jij moet er immers mee werken. Ik stuur je natuurlijk niet zomaar op pad; je krijgt de input vanuit het aangescherpte plan mee. Van daaruit kijken we alvast naar een aantal elementen waaraan je huisstijl en webdesign zou moeten voldoen. Met de juiste tips en tricks kun je vervolgens zelf de huisstijl maken of dit uitbesteden.
  • Social Media. Nu je strategie duidelijk is, kunnen we ook bepalen welke social media interessant zijn voor je bedrijf. Deze social media-accounts zet ik op, en wel op zo’n wijze dat je daarmee goed aan de gang kunt. Als je dat wilt, kun je dit ook uitbesteden met een duidelijke opdracht.
  • Bij het uitbesteden van zaken zoals het maken van de huisstijl of het managen van je sociale media kan ik je ontzorgen; via mijn contacten regel ik het voor je als je dat wilt.

    Lees verder over stap 4: website of ga een stapje terug.